Pieni Pilatespaikka

ilmajooga peruttu 4.10.
sali kiinni viikot 42 ja 43

Ilmajooga

Ilmajoogalla on monia terveysvaikutuksia.

Harjoittelu lisää yleistä ketteryyttä liikkuvuutta ja voimaa. Treenin vastusta on helppo säädellä liikkeissä itselle sopivaksi. 3-ulotteinen hahmotuskyky paranee ja syvien lihasten käyttö tehostuu erilaisten tasapainoharjoitteiden myötä. Sopii erityisesti niska-hartia seudun jännityksistä kärsiville. Kangas on oiva apuväline selkärangan rentouttamisen ja venyttämiseen. Tunnilla on rauhallinen ja kiireetön tunnelma. Halutessasi voit haastaa itsesi "pikkurohkeisiin temppuihin".

Valmistautuminen Liinatunnille

Valitse tunnille paita joka peittää kainalot ja pitkälahkeiset, joustava housut. Halutessasi voit käyttää sukkia. Katsothan että vaatteissa ei ole vetoketjuja tai muita teräviä, raapivia yksityiskohtia. Roikkuvat korvakorut ja kaulaketjut olisi myös hyvä poistaa ennen tunnille tuloa. Juuri syödyn ateria jälkeen voi harjoittelu olla haastavaa joten säästä raskaampi ateria tunnin jälkeen.

Tule rohkeasti kokeilemaan ja ihastu!

Physiopilates

PhysioPilates on pilates harjoittelua, johon yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen. Tunneilla opitaan käyttämään kehon lihaksia ja niveliä tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään kehonhallintaa kautta hyvinvointia. PhysioPilates voi olla pienryhmäharjoittelua tai yksilöllistä ohjausta.

Fysio fit

Fysio fit on musiikin tahdissa tapahtuvaa pienryhmäliikuntaa. Ryhmää ohjaa koulutuksen saanut fysioterapeutti tai kuntohoitaja. Fysio fit on selkä-, niska- ja nivelystävällinen jumppatunti missä huomioidaan asiakkaan mahdolliset tuki- ja liikuntaelinvaivat. Harjoiteltavat liikkeet ovat selkeitä perusliikkeitä, joita tukee huolellisesti valittu, iloinen musiikki. Pystyasennossa tehtävillä toiminnallisille harjoitella pyritään kehittämään kehonhallintaa sekä tasapainoa ja pilatestyyppisillä lattialiikkeillä pyritään parantamaan voimaa ja liikkuvuutta. Tavoitteena on parantuneen kehonhallinnan kautta edistää hyvinvointia ja hyvää oloa.

Tule yksin tai yhdessä ystäviesi/ työyhteisösi kanssa. Suunnitellaan juuri Teidän näköisenne ryhmäliikunta tunti Teille sopivalla ajankohdalla. 

Viikko-ohjelma

Ma
Kys-Pilates klo 16.45-17.45
Pilates (taso 2) klo 18.00-19.00
ÄijäPilates klo 19.15-20-15

Ti
Aamuvirkku pilates klo 8.00-9.00
EmäntäPilates klo 11.00-12.00
Hamulan opettajat klo 14.15-15-15
 
Ke
INNOCUM sportclub
klo 16.15-17.15
Ilmajooga klo 17.30-18.30

To
Pilates klo 10.00-11.00
INNOCUM miehet klo 16.30-17-30
Pilates (taso 2) klo 17.45-18.45
Kys-Pilates klo 19.00-20.00

ILMOITTAUTUMISET

Ilmoittaudu tunnille tekstiviestein tai sähköpostitse.

Tunnit ovat pienryhmiä (max 10 hklöä), mikä mahdollistaa yksilöllisen ohjaamisen. Ohjaajan tehtävänä on auttaa ryhmäläistä oman kehonsa tuntemuksessa. Tunnin tavoitteena on lisätä oman kehon tuntemusta ja hallintaa. 

Tervetuloa löytöretkelle omaan kehoon. Tule sellaisena kuin olet!